Lessons - Unterricht

Nice to meet you here on my website! I've been teaching the violin, piano, music theory and composition since the age of 17 and have gained various pedagogical insights in my studies for classroom music teaching. I'm also happy to help you pass the entrance exams in music theory for any studies in music. In addition, I created my own method of teaching the violin collaborating with Accento music software soon available as an app for music learning.

There are slots available to book your lesson (online or in-person) for 2024. Don't hesitate to get in touch with me via the online form or my email address katrinklose@gmx.de

 

Herzlich willkommen auf meiner Website! Seit meinem 17. Lebensjahr unterrichte ich Geige, Klavier, Tonsatz und Komposition. In meinem Schulmusikstudium habe ich eine fundierte pädagogische Ausbildung genossen. In Zusammenarbeit mit Accento music software habe ich eine eigene Lehrmethode für Geige entwickelt, die demnächst als Musiklern-App erhältlich sein wird. Außerdem helfe ich gerne bei der Vorbereitung auf den musiktheoretischen Teil der Aufnahmeprüfung an einer Musikhochschule.

Ich unterrichte sowohl online als auch vor Ort. Schreiben Sie mir gerne eine Email an katrinklose@gmx.de oder benutzen Sie das Kontakformular hier.